poniedziałek, 20 stycznia 2014

Thief - zapowiedź gry

PRODUCENT: EIDOS MONTREAL
DATA WYDANIA: LUTY 2014
MULTIPLAYER: BRAK
GATUNEK: AKCJA

Po latach nieaktywności legendarny złodziej powraca, aby opróżniać kieszenie przechodniów, ogołacać sejfy bogaczy i "przypadkiem" wplątać się w aferę, której finał zaważy na losach całego miasta!

Lekki restart serii. Bez obaw, to nadal będzie wyśmienita skradanka :)

25 maja 2004 roku wydane zostało "Deadly Shadows" – ostatnia jak dotąd część serii Thief, która swego czasu zapoczątkowała gatunek skradanek w formie, jaka funkcjonuje do dziś. Od tamtego czasu temat kontynuacji gry pojawiał się rzadko, miłośnicy cyklu Thiefa zostali zaś zmuszeni do szukania zamienników, chociażby w postaci wydanego niedawno Dishonored. Czwarta odsłona Thiefa przynosi szereg usprawnień, które dotyczą przede wszystkim zachowania przeciwników. Postacie niezależne, w tym charakterystyczni strażnicy miejscy, potrafią przeczesywać pomieszczenia w poszukiwaniu podejrzanego ruchu i lepiej rozumieją infrastrukturę poziomów. Garrett otrzymał za to tak zwane „skupienie”, podświetlające elementy, z którymi można wejść w interakcję. Zdolność ta zwalnia też czas podczas kradzieży kieszonkowych i pozwala wyprowadzać specjalne ataki w trakcie walki – jeden z nich umożliwia odepchnięcie wroga. Na uwagę zasługuje także zastosowanie nowego silnika graficznego. W nowej odsłonie przygód Garretta odstraszały także rozważane modyfikacje. Planowano na przykład wspinaczki w stylu tych z Assassin's Creed, przerzucenie się na widok z perspektywy trzeciej osoby, a nawet zmianę charyzmatycznego głównego bohatera. Na szczęście zrezygnowano z radykalnych innowacji na rzecz pomniejszych usprawnień. Po kilku latach spędzonych na obczyźnie Garrett powraca do Miasta, tradycyjnie w poszukiwaniu wszystkiego, co da się ukraść i opchnąć u pasera. Niestety, szybko okazuje się, że jego rodzinna metropolia przechodzi obecnie głęboki kryzys. Pogłębiają się różnice klasowe, jedynie bogaci mogą liczyć na ochronę ze strony strażników, a napięcie społeczne sięga zenitu. Władzę zagarnął tyran zwany Baronem. W dodatku wśród najmniej zamożnych mieszkańców szerzy się tajemnicza epidemia. Garrett, który w poprzednich trzech częściach udowodnił, że znacznie bardziej odpowiada mu pozycja mistrza w złodziejskim fachu niż bohatera, nie ma wcale zamiaru poprawiać zastanego stanu rzeczy.  Autorzy bardzo mocno akcentują związek Thiefa z wcześniejszymi odsłonami, możemy więc spodziewać się, że duże znaczenie w całej historii odegrają frakcje Pogan, "Młotodzierżców" czy Opiekunów. Mocno ograniczone zostaną zaś wątki „magiczne”, szczególnie krytykowane przy okazji The Dark Project.


A więc szykujcie portfele! Wygląda bowiem na to, że złodziej powróci w świetnej formie!



Cieszy: 
- zachowuje klimat poprzednich Thiefów;
- rewelacyjna mechanika skradania się;
- węzły miejskie kryją w sobie liczne miniquesty;
- nietrudno zaginąć, a walka to ostateczność;
- tryb focus i pozostałe nowości są całkowicie opcjonalne (można grać po staremu).

Niepokoi:
- troche zbyt łatwo zgubić pościg.


Kacper "Maxis" - II a